سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]

حوادث

 
 
گزارش کارآموزی(جمعه 87 مهر 5 ساعت 5:25 عصر )

به نام خدا

 

معاونت توزیع تهران بزرگ شامل پنج معاونت اجرایی می باشد که عبارتند از :

-         معاونت اجرایی جنوب شرق تهران

-         معاونت اجرایی جنوب غرب تهران

-         معاونت اجرایی شمال شرق تهران

-         معاونت اجرایی شمال غرب تهران

-         معاونت اجرایی نواحی تهران

در معاونت اجرایی دارای پنج الی شش برق منطقه می باشد که به طور مثال معاونت اجرایی جنوب شرق تهران دارای پنج منطقه بوده که عبارتند از :

1 - منطقه برق افسریه

2- منطقه برق مولوی

3- منطقه برق 17 شهریور

4- منطقه برق هفت تیر

5- منطقه برق خیام

اینجانب در منطقه برق خیام که از معاونت جنوب شرق می باشد مشغول کار آموزی بوده که منطقه برق خیام محدوده جغرافیایی آن از شمال تا خیابان جمهوری و از جنوب تا خیابان شوش واز شرق تا خیابان مصطفی خمینی و از غرب تا خیابان وحدت اسلامی محدوده زیر پوشش آن بوده و سرویس دهی و ارائه خدمات محدوده مذکور وظیفه منطقه برق خیام می باشد .

برق خیام دارای یک مدیر منطقه و سه معاونت بوده که این سه معاونت زیر نظر مدیریت منطقه ارائه خدمات می نمودند کار آموزی در این معاونت بوره و ابتدا در معاونت بهره برداری شروع به کار نمودم .

معاونت بهره برداری :

اولین و قدرترین معاونت ها در منطقه معاونت بهره برداری بوده که دارای سه اداره بوده که عبارتند از :

الف- اداره حوادث

ب- اداره تعمیرات و بهره برداری خطوط

ج- اداره تعمیرات پستها

 

الف- اداره حوادث

هنگامی که یک خاموشی رخ می دهد و برق مشترکین به هر دلیل قطع می گردد با اولین تماس مردم با سامانه 121 که در میدان ونک خیابان  شیراز مستقر می باشد اپراتورها خاموشی و آدرس را از مشترک گرفته و با توجه به آدرس آن توسط اینترنت و نرم افزارهای Enox به منطقه مربوطه اعلام می کنند لذا با تماس مشترک با سامانه 121 سریعاً در عرض 1 دقیقه خاموشی به منطقه اعلام می گردد و ما?مور اداره حوادث به محل اعزام می گردد .

ما?مورین اداره حوادث که بصورت شیفتی در شبانه روز جهت رفع خاموشی ها و رفع معایب شبکه از اداره حوادث به محل خاموشی حرکت می کنند و برق مشترک به هر دلیلی که باشد قطع انشعاب و یا سوختن فیوز ما?مور موظف است در اسرع وقت برق محل را روشن نماید .

با توجه به بافت منطقه و قدیمی بودن و امکان تردد وسایل نقلیه در محدوده خیام اکیپ های اداره حوادث در چند گروه بوده به طور مثال یک گروه موتورسوار جهت تردد محدوده های شلوغ که امکان عبور ماشین نبوده و یک گروه ماشین سوار جهت تردد در محدوده هایی که امکان عبور ماشین بوده و یک گروه پیاده جهت تردد در محدوده بازار 15 خرداد لذا با توجه به تنوع اکیپ های عملیاتی هر خاموشی که رخ می داد اکیپ مخصوص آن اعزام می گردید . کلیه اکیپ ها ی عملیاتی اداره حوادث تکنیسن بوده و کاملا آموزش دیده و با تجربه جهت رفع خاموشی ها بودند و رئیس اداره حوادث فوق لیسانس برق از دانشگاه تربیت مدرس تهران بوده و در انجام کارها کلیه مراحل ایمنی از قبیل لباس کار – دستکش ایمنی با عایقیv 1000 و لوازم کار از قبیل آمپرمتر –  تستر و غیره – و هنگامی که در یک پست برق و یا تابلو فرعی یک فیوز کاردی سوخته باشد و بخواهند  آنرا تعویض کنند برای کشیدن ، از فیوز کش استفاده می کردند و برای جا زدن از یک تکه چوپ 2 متری استفاده می نمودند چرا که در صورت اتصال بودن کابل ممکن بود فیوز بترکد و انفجار رخ دهد لذا با رعایت فاصله ایمنی با یک تکه چوپ مخصوص فیوز را جا می زدند .

در تابستان و گرم شدن هوا و با توجه به اینکه همه واحدهای تجاری از کولرهای گازی استفاده می کردند لذا تعداد خاموشی های منطقه برق خیام روزانه به 130 مورد می رسید و دائما مامورین اداره حودث توسط بی سیم به خاموشیها اعزام می شدند .

 

ج- اداره تعمیرات پستها

 

در اداره تعمیرات پستها  تعمیرات

کلیه  تجهیزات داخل پست kv20 چه kv20 و چه فشار ضعیف  توسط این اداره انجام می گردد . در قسمتkv  20 اگر در دژنکتور و یا سکسیونر تیغه های آنها و یا رله های پرایمری دژنکتور عیب پیدا کنند توسط اداره تعمیرات پستها رفع عیب می گردند .

در قسمت فشار ضعیف و همچنین تنظیم رله آن و تعویض پایه فیوزهای معیوب  توسط اداره تعمیرات پستها انجام می گردد .

بارگیری سالیانه ترانس های پست ها در فصل تابستان و زمستان حتما انجام می گیرد و باید بارترانی اندازه گیری گردد که از حد مجاز بیشتر نشود و باعث سوختش ترانی نگردد .

سالانه یکبار پیت های kv20 سرویس و تمیز می گردند و تمام گرد و غبار از پست پاک و همچنین تزریق روغن در ترانس می گردد .

 







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 7835  بازدید


» اشتراک در خبرنامه «