سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرکّب دانشمندان با خون شهیدان سنجیده شد، پس بر آن برتری یافت . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

حوادث

 
 
ادامه گزارش کارآموزی2(جمعه 87 مهر 5 ساعت 5:30 عصر )

- معاونت بازرگانی و خدمات مشترکین :

در معاونت بازرگانی و خدمات مشترکین کلیه خدمات و سرویس دهی به مشترکین از قبیل واگزاری انشعاب و یا برق جدید به مشترکین وصول مطالبات و پخش قبوض برق مشترکین قطع برق های غیر باز ( قطع برق دزدی ) نصب کنتورها و انشعابات مشترکین از قبیل تک فاز پس در معاونت بازرگانی و خدمات مشترکین اداره خدمات مشترکین و وصول مطالبات و قطع و وصل و جلوگیری برق های غیرمجاز در این معونت انجام می شود .

واحد آزمایشگاه کنتور : یکی از واحد های خدمات مشترکین آزمایشگاه کنتور می باشد که در این واحد تمامی کنتورها قبل از نصب در محل ابتدا تست و کالیبره می شوند لذا با توجه تنوع کنتورها بخصوص کنتورهای دیجیتالی که شرکت های مختلف این کنتورها را تولید می کنند که اسم این کنتورهای دیجیتالی عبارتند از : نوع Amp نوع سا ایران Sairan ، کرمان تابلو و آکتاریس و غیره و با توجه به اینکه کنتورهای آنالوگ دیگر از مدار خارج شدند لذا تمامی کنتورهای نصبی از نوع دیجیتالی بوده و همگی و تعرفه و یا سه تعرفه می باشند و این کنتورها قابلیت اندازه گیری مصرف را در زمانهای مختلف دارند که در این راستا وقتی کنتورها از انبار اصلی به آزمایشگاه وارد می شوند ابتدا تعرفه های کنتور فعال شده و از 8 صبح الی 20 تعرفه معمولی و از 20 الی 23 دو برابر حساب کرده و از 23 الی 8 صبح نیم بحا محاصبه می کند .

در جامعه امروزی جهان مدیریت مصرف یابد مد نظر گرفته شود و به مشترکین درست مصرف کردن آموزش داده شود و کم کردن مصرف در لپک بار را برای مردم و مشترکین مشخص نمایند .

معاونت فنی و پشتیبانی :

هنگامی که یک مشترک تقاضای انشعاب جدید می کند و یا هر گونه ثاف می دارد . ابتدا در خدمات مشترکین فرم پر می کند و پس از بازدید از محل توسط مامور بازدید اگر تعداد انشعابات درخواستی کمتر از 6 انشعاب باشد توسط خدمات مشترکین تامین برق می شود ولی اگر تعداد کنتورها بیشتر از 6 انشعاب باشد پرونده مشترک به معاونت فنی و پشاخی عودت داده می شود .

جهت تایین برق مشترکین به میزان بالا توسط کارشناسان طرح بررسی میگردد و طرح تامین برق مشترکین داده می‌شود.

زمانی که طرح تامین برق مشترک با مشترکین داده می‌شود مجری طرح که زیر نظر معاونت فنی و پشتیبانی کار می‌کند نسبت به اجرای طرح اقدام نموده و کابل کشی را انجام می‌دهد و پس از پایان کابل کشی مرحله نصب کنتور توسط خدمات مشترکین انجام می‌گردد.

لازم به توضیح است با توجه به اینکه تولید انرژی در کشور mw35000 می‌باشد و همچنین مصرف mw37000 بوده لذا در پیک بار حدود mw2000 کمبود تولید داریم و با توجه به اینکه امسال با بی آبی روبرو هستیم لذا 15? که از نیروگاه برق آبی باید تولید شود را بطور کامل تولید نداریم در این راستا با توجه به 22000000 مشترکی که در کشور داریم اگر مشترک به اندازه یک لامپ w100 صرفه جویی نماید در کل mw2200 صرفه جویی خواهیم داشت و کمبود تولید که mw2000 است جبران خواهد شد و با صرفه جویی به اندازه یک لامپ w 100 می توانیم جبران mw2000 را کرده و از خاموشی های با برنامه جلو گیری شود.







بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 7837  بازدید


» اشتراک در خبرنامه «